مهندس مهریاد مقدسی، مدیرعامل شرکت فولادگستر خاورمیانه به ماهنامه تخصصی پردازش گفت: رشد و توسعه فعالیت‌های مهندسی به ثبات قیمت‌ها و همکاری سازمان‌هایی مانند دارایی، بیمه و… نیاز دارد.

فولادگستر خاورمیانه از آمادگی این شرکت برای تکمیل، بهره‌برداری و نصب تجهیزات برق و ابزار دقیق کارخانه‌های فعال در عرصه صنایع مختلف از جمله صنایع فلزی و معدنی سراسر کشور خبر داد.

مهندس مهریاد مقدسی، مدیرعامل شرکت فولادگستر خاورمیانه در گفت‌وگو با ماهنامه تخصصی پردازش با اعلام این مطلب به تشریح فعالیت‌های شرکت پرداخت و گفت: این شرکت در سال گذشته موفق به نصب و راه‌اندازی یک دستگاه آب‌شیرین‌کن با تکنولوژی Gymta چین کرد که هم‌اکنون آب صنعتی مورد نیاز کارخانه نورد میلگرد فولاد کاوه‌اروند را تأمین می‌کند. گرچه بخش Pre-treatment آن منتظر تکمیل عملیات ساختمانی از طرف پیمانکار سیویل می‌باشد. طبیعی است، پس از تکمیل عملیات ساختمانی این بخش توسط شرکت فولادگستر به سرانجام خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که فولادگستر خاورمیانه نصب SVC شماره ۲ را در فولاد کاوه‌جنوب نیز آغاز نموده است، تصریح کرد که عملیات اجرایی این پروژه در نیمه دوم سال ۹۷ آغاز که هم اکنون نصب آن تکمیل و تست‌ها پایان یافته و آماده بهره‌برداری است. هم‌چنین نصب تجهیزات برق و ابزار دقیق در آب‌شیرین‌کن شماره یک فولاد کاوه‌ نیز در نیمه دوم سال ۹۷ آغاز شده که آن هم در مرحله تست و عملیات پایانی است.

مقدسی به یکی دیگر از فعالیت‌های شرکت اشاره کرد و افزود: نصب شبکه توزیع برق و روشنایی فولادسازی فاز ۲ کاوه نیز از دیگر پروژه‌هاست که قرارداد آن از آذر ۹۷ شروع شده است. این بخش هم‌اینک با ۸۰ درصد پیشرفت روبه‌روست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال کل پروژه به پایان برسد، ضمن‌آنکه قرارداد جدید که شامل نصب تجهیزات برق و ابزار دقیق نواحی کوره‌ قوس‌الکتریکی، کوره پاتیلی، حمل مواد، جمع‌آوری دود و ریخته‌گری فاز ۲ فولادسازی نیز در ابتدای شهریور ۹۸ از طریق شرکت پارس‌سارایه به فولادگستر محول شد.

مدیرعامل شرکت فولادگستر خاورمیانه گفت: پروژه یاد شده یکی از فشرده و سخت‌ترین پروژه‌های فولادی است که باید نصب کل تجهیزات برق و ابزار دقیق آن طی ۶ ماه به پایان برسد، این شرکت هم‌اکنون در این بخش و قسمت توزیع برق حدود ۱۵۰ نفر نیرو دارد که با توجه زمان کم به صورت فشرده در حال پیشبرد پروژه هستند.

وی هم‌چنین فعالیت‌های این شرکت در فولادسازی بردسیر را یادآور شد و افزود: فولادگستر موفق شد در این کارخانه نیز نصب تجهیزات برق و ابزار دقیق را که در زمان تولید کارخانه (سال ۹۷) به به اتمام نرسیده بود تا پایان مهرماه ۱۳۹۸ به اتمام برساند.

مقدسی برخی دیگر از فعالیت‌ها را مورد تأکید قرارداد و افزود: این شرکت نصب تجهیزات برقی و مکانیکی ساختمان اداری بانک گردشگری به عنوان پیمانکار شرکت تندیس‌تجارت باختر در بلوار فرهنگ سعادت‌آباد تهران شامل ۷ طبقه پارکینگ مکانیزه را نیز در دست دارد که از مرداد ۹۷ آغاز نموده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به سرانجام برسد.

مدیرعامل فولادگستر خاورمیانه هم‌چنین از انجام پروژه، نصب تأسیسات برق و مکانیک به عنوان پیمانکار شرکت تندیس‌تجارت باختر کاروانسرای وکیل در بازار قدیم کرمان از اول مهر ۹۸ خبر داد و درخصوص یکی دیگر از فعالیت‌های این شرکت در کارخانه جهان‌فولاد سیرجان نیز اظهار داشت: این شرکت در خرداد ۹۸ تعمیرات بخش فن و کمپرسور احیای مستقیم جهان‌فولاد سیرجان را برعهده گرفت که این کار بخشی از تعمیرات سالانه این کارخانه بود.

گفتنی است، در تیر ماه امسال مسؤولیت تعمیرات سالانه احیای‌مستقیم کاوه‌جنوب (مدول دوم) به طور کامل در اختیار فولادگستر خاورمیانه قرار گرفت که در زمان بسیار اندک و با موفقیت به پایان رسید.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، مهندس مقدسی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به وجود برخی چالش‌ها و راه‌های برون‌رفت از آن اشاره کرد و گفت: این شرکت در پی جهش قیمت ارز و افزایش ناگهانی قیمت دلار و نیز تأثیر آن بر قیمت اجناس و دستمزدها دچار زیان دو میلیارد تومانی گردیده است که اسناد و مدارک مثبته خود را در اختیار کارفرمایان قرار داد تا طبق مقررات، تجدیدنظرهای لازم را در قیمت‌های ارایه شده زمان مناقصات لحاظ نموده و امید است این ضرر و زیان به شرکت فولادگستر خاورمیانه عودت گردد.

او افزود: قیمت‌هایی که پیمانکاران اجرایی در مناقصات ارایه کردند متعادل و بر اساس سال‌های ۹۲ تا ۹۷ بود، لیکن افزایش ناگهانی دلار باعث بهم‌ریختگی مالی و رشد شدید هزینه‌ها گردید.

مدیرعامل فولادگستر خاورمیانه تصریح کرد که امروز جداول ارایه شده از سوی اداره کار و سازمان برنامه و بودجه در خصوص دستمزدها و شاخص‌های تعدیل دیگر پاسخگوی نیازها نیست، ضمن‌آنکه ادارات دارایی و تأمین‌اجتماعی، علیرغم سونامی ایجاد شده ناشی از افزایش قیمت بنزین، فشار مضاعفی بر پیمانکاران وارد و سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین‌اجتماعی فراتر از قوانین مصوب اقدام به دریافت حق بیمه و مالیات می‌نمایند.

وی افزود: این شرکت در ۶ ماهه اخیر چهار پرونده بیمه داشته که برخی از آنها در مرحله اعتراض هیأت‌های بدوی، تجدیدنظر و یا دیوان عدالت جهت پیگیری حقوق تضییع شده خود است.

به گفته مقدسی، امروز ۵۰ درصد وقت مدیران و ستاد این شرکت در سازمان‌های یاد شده تلف می‌شود، موضوعی که در سال رونق تولید و اشتغال بی‌معنا و برخلاف سیاست‌های کلی نظام است. شایان ذکر است، این شرکت هم اکنون برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال نموده است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست